TOLONG KLIK SINI YE...hehehe.

Sunday 15 April 2012

SEMPENA HARI KRAF KEBANGSAAN

Alhamdulillah,setelah hampir seminggu tamatnya Hari Kraf Kebangsaan baru rasa nak update aktiviti yang telah aku sertai....Oleh kerana aku usahawan baru dibawah naungan Kraftangan Selangor,maka aku mencuba nasib untuk menyertai jualan di Jalan Conlay dan akupun memohon dengan kraftangan selangor.tetapi malangnya permohonan aku x dapat diterima kerana aku register lewat TETAPI ada berita baik selepas tu...jeng jeng jeng....Kraftangan selangor memberi peluang kepadaku untuk membuat jualan promosi di GREAT EASTERN MALL AMPANG...ALHAMDULILLAH SYUKUR....

Bermulalah episod pertama untuk aku bermula sebagai seorang peniaga....hihihi..sehari sebelum tu kena set up booth kan...pihak kraftangan mohon untuk datang selepas jam 12 malam..oklah sb masa kerja lama dulu dah biasa buat kerja sampai pagi ni...sayapun pergilah dengan semangat yang berkobar sebagai usahawan baru nih...hehehe...sampai sana saya tgk kraftangan masih membina tapak untuk kami...kami kena tunggu sampai siap baru boleh set up booth masing...sampai sana mula2 tu x lah kenal orang sangat kan..almaklumlah saya baru lagiii...anak kecil baru belajar...hahaha

setelah siap tapakkk agak2 jam 2 pagi kalau x silap saya...ermmmm nampak gayanya ni macam kul 5 baru sampai rumah ni...betul tekaan ku..kul 5 sampai rumah 530 tidur,...kul 630 bangun dan saya keluar rumah jam 730 pagi...almaklumlah x biasa dgn ampang...nasib baik dr rumah saya ke ampang tu cuma guna highway je...so senang lah saya nak jumpa tempat tu kan...

hari pertama jualan....

hari pertama ni mmg seronoklah kan...nanti saya upload booth saya ok...alhamdulillah akhirnya tercapai juga impian nak join jualan macam ni..untuk pengetahuan kamuuu...saya create batik lipat dan celup,ikat dan celup..so mmg lainlah dr orang lain kan...alhamdulillah syukur juga selama 10 hari berniaga produk saya mendapat sambutan.

hari kesepuluh...

hahaha..malas nak taip dan bercerita lebih...tapi atlast saya puas hatilah bila ada jualan macam ni,,...sekarang saya tengah buat produk baru untuk jualan di johor..insyaallah kalau terpilihlah..harap2 terpilihlah usahawan baru ni....

yang paling best bila customer yg beli produk kita datang dan tunjukkan baju2 yang dia dah beli di booth saya...suka tgk bila customer suka...i liokeeeee....

































nanti saya cerita lagi ye...bila tiba mood nak menaip sampai..tgk gambar2 yg saya dah upload ni ye...

2 comments: